Das Programm in unserem Kindergarten wird durch Kurse in tschechischer und deutscher Sprache ergänzt. Jedes Jahr bereiten wir für die Kinder ein neues Angebot vor. Die Kurse sind für die Kinder aus der Enten- und Schwalbengruppe bestimmt.
Die Kinder aus der Enten- und Schwalbengruppe besuchen einmal wöchentlich die Turnhalle des Vereins Sokol. Es ist uns sehr wichtig, dass die Kinder das ganze Jahr über, d.h. auch in den Wintermonaten, ausreichend Bewegung bekommen. Deswegen bieten wir jede Woche ein Turnprogramm an, bei welchem die Kinder ihre motorischen Fähigkeiten entwickeln können. Wir turnen in einer großen Halle, in der wir mit den Kindern verschiedene Geräte benutzen und ausprobieren können.
Wann: dienstags, donnerstags von 10.00 bis 11.00 Preis: kostenfrei für alle Kinder Für: Kinder aus der Enten- und Schwalbengruppe
Schwimmen
Im Frühjahr und Sommer bieten wir über einen Zeitraum von drei Monaten einen Schwimmkurs, für die Kinder der Enten- und Schwalbengruppe, an. Dabei bekommen die Kinder die Möglichkeit im Rahmen des Vormittagsprogrammes schwimmen zu lernen.
Wann: Frühjahr 2020? Preis: kostenfrei für alle Kinder Kurs wird geleitet von: externe Schwimmlehrer Für: Kinder aus der Enten- und Schwalbengruppe
Kochen
Im Kindergarten haben wir eine hübsche kleine Küche, in der wir mit den Kindern kochen. Wir bringen den Kindern bei, mit Küchengeräten umzugehen, Geschmack zu unterscheiden und natürlich kleine Mahlzeiten zuzubereiten. Die Kinder lernen auch die Prinzipien der gesunden Ernährung kennen.
Wann: donnerstags von 15.30 bis 16.15 Preis: kostenfrei für Ganztagskinder Kurs wird geleitet von: Lucie Sinecká, DiS. Für: Kinder ab 3 Jahren
Deutsch
Deutschunterricht für Erstklässler, die Kontakt mir der deutschen Sprache nicht verlieren möchten.
Wann: montags von 16.00 bis 17.00 Preis: 1.000 CZK/Monat Kurs wird geleitet von: Luca Schweizer
Tanzkurs
Im Tanzkurs lernen die Kinder verschiedene Tanzstile. Modern, Ballet, Brodway Musical und RocknRoll. Viel Spaß! Der Kurs findet in Englisch statt.
Wann: mittwochs von 13.15 bis 14.00 Preis: 1.000 CZK/Monat Kurs wird geleitet von: externe Lehrer aus dem Rosa Olympia Estrella Dance and Movement Studio Für: Kinder ab 3 Jahren
Bastelwerkstatt
Im Bastelkurs lernen die Kinder verschiedene Materialien wie Holz, Gummi, Stoff, Blech, Fliesen, Kunststoff, Gips oder Sand kennen und verarbeiten. Sie werden versuchen, mit Bohrer, Säge, Hammer, Schraubenzieher, Meißel und Spachtel zu arbeiten. Sie erlernen grundlegende Fähigkeiten, die ihnen im späteren Leben begegnen könnten. Im Kurs werden die Kinder ihre Feinmotorik, die besonders im Vorschulalter sehr wichtig ist, üben. Die Kinder lernen außerdem Geduld und Konzentrationsfähigkeit. Am Ende jeder Einheit können die Kinder ihre selbstgebastelte Produkte mit nach Hause nehmen.
Wann: dienstags von 15.30 bis 16.15 Preis: 800 CZK/Monat Kurs wird geleitet von: externe Lehrer Für: Kinder ab 4 Jahren
Jsme bilingvní česko-německá školka pro děti od 2 do 6 let. Školka byla založena v roce 2005 a nabízí program s kvalifikovanými pedagogy – rodilými mluvčími – v českém a německém jazyce. Všichni učitelé v naší školce mají pedagogické vzdělání, které si průběžně doplňují formou seminářů a školení a pravidelně se účastní hospitací a kurzů v zahraničí. Mezi naše spolupracovníky patří dětská lékařka, která garantuje kvalitu péče o děti mladší tří let, a německá logopedka. Dostatečný počet pedagogů na počet dětí ve třídách nám umožňuje individuální a kvalitní péči o všechny děti. Individuálně a s láskou pečujeme ve třídě Kuřátek o nejmenší děti, pro které jsme připravili bezpečné prostředí a program odpovídající jejich věku. Ve třídě Kačenek objevujeme svět s dětmi od tří let, podporujeme jejich přirozenou zvídavost a jejich radost z poznávání nových věcí. Speciální program nabízíme předškolákům ve skupině Vlaštovek a připravujeme je na vstup do českých, německých i mezinárodních škol. Školka sídlí v krásně zrekonstruované rodinné vile se zahradou v klidné části pražských Vinohrad. Školka má dvě třídy, kapacita je čtyřicet dětí.
Naše třídy
Kuřátka
Ve třídě Kuřátek se staráme o děti ve věku od dvou let do tří a půl roku. O děti pečujeme v malé skupině o počtu maximálně 15 dětí. Takto malé děti potřebují především bezpečné prostředí, ve kterém se cítí dobře, teprve pak mohou poznávat nové věci. Jazyková koncepce vychází z imerzní metody. Učitelky hovoří s dětmi na základě principu „jedna osoba – jeden jazyk“ vždy jen svým mateřským jazykem, česky nebo německy. Imerzní metoda je velmi efektivní, neboť funguje na stejném principu, jakým se děti učí svůj rodný jazyk od rodičů. O děti ve třídě Kuřátek pečují jedna německá a dvě české učitelky. Dětem nabízíme velké množství aktivit, které je nejen baví, ale i rozvíjejí ve všech oblastech. V naší pedagogické práci se vždy řídíme možnostmi a schopnostmi dítěte. Pro malé děti je důležité zejména zdokonalování smyslového vnímání. Sluch, zrak a chuť jsou nejdůležitější smysly v prvních okamžicích života dítěte. Děti zkoušejí pracovat s nejrůznějšími materiály (papír, modelína, prstové barvy, přírodní materiál atp.), čímž procvičují motoriku i kreativitu. Při své pedagogické práci se také zaměřujeme na podporu přirozené radosti z pohybu, jak při cvičení a společném dovádění u nás ve školce, tak při vycházkách do okolí, na hřiště nebo hře na zahradě školky. Nevynecháváme ani rozvoj řeči, který procvičujeme pomocí písniček, básniček či při čtení knížek. Radost z hudby podporujeme tancem, zpěvem či doprovázením se na různé hudební nástroje. Velký důraz klademe na adaptační fázi dítěte, je pro nás důležité, aby si dítě na školku zvyklo postupně, bez zbytečného stresu a strachu. Během prvních dnů dítě zůstává ve školce vždy s jedním rodičem (či jinou jemu důvěrně známou osobou). Takto se nejprve z bezpečné blízkosti rodiče seznámí s prostředím školky, dětmi i učitelkami. Teprve potom se rodič může na chvíli, postupně pak na delší dobu, ze školky vzdálit. Adaptační fáze probíhá vždy individuálně, podle potřeb konkrétního dítě a po dohodě rodičů a učitelek. Je pro nás velice důležité, aby si dítě nepřipadalo ve školce odložené, ale aby se ve skupině cítilo dobře a bezpečně. Zároveň si přejeme, aby rodiče odcházeli ze školky s pocitem, že je o jejich dítě během dne dobře postaráno!
Kačenky
Děti ve věku od tří a půl roku do šesti let jsou zařazeny do třídy Kačenek. Děti v tomto období chtějí objevovat svět a my ve školce tento jejich přirozený zájem podporujeme a rozvíjíme různorodými aktivitami a projekty, při kterých společně s dětmi hledáme řešení. V tomto věku se také utváří individualita a osobnost jedince a my se snažíme podpořit zdravé sebevědomí každého dítěte. Komunikační, řečové schopnosti a slovní zásobu rozvíjíme pomocí říkanek, písniček a pomocí společného povídání v kroužku. Děti mají možnost vyjádřit svůj názor, učí se však také respektovat druhé a dávat jim prostor. U dětí rozvíjíme také grafomotorickou a kognitivní oblast, u starších dětí pak v rámci předškoličky ve skupině Vlaštovek. Jazyková koncepce vychází z imerzní metody. Učitelky hovoří s dětmi na základě principu „jedna osoba – jeden jazyk“ vždy jen svým mateřským jazykem, česky nebo německy. Imerzní metoda je velmi efektivní, neboť funguje na stejném principu, jakým se děti učí svůj rodný jazyk od rodičů. O děti ve třídě Kačenek pečují dvě německé a dvě české učitelky. Za příznivého počasí chodíme s dětmi denně na zahradu, pravidelně vyrážíme na výlety a procházky a jednou týdně si společně zacvičíme v tělocvičně v sokolovně. Dbáme na to, aby děti měly dostatek prostoru pro vlastní volnou hru, která je připravuje na pozdější reálný život. Právě během hry se rozvíjí nejen vnímání, myšlení a učení, ale také schopnost citů, které jsou základem pro mezilidské vztahy. Každý rok nabízíme dětem rovněž tříměsíční plavecký kurz. Program ve třídě Kačenek doplňuje také široká nabídka kroužků v českém i německém jazyce.
Vlaštovky
Předškolním dětem ze skupiny Kačenek několikrát v týdnu nabízíme předškolní výchovu v českém i německém jazyce. Na tyto aktivity třídu Kačenek dělíme na předškoláky (Vlaštovky) a mladší děti. S oběma skupinami pracujeme na věkově přiměřených projektech, které u dětí podporují samostatnost, prohlubují jejich znalosti a posilují pocit sounáležitosti se skupinou. Snažíme se podporovat a udržovat přirozenou chuť dětí se učit, což je jedním ze základních předpokladů jejich úspěchu ve škole. U předškolních dětí podporujeme formou různých cíleně zaměřených aktivit další rozvoj jejich schopností především v těchto oblastech: emocionální a sociální kompetence, komunikační schopnosti (jazyk), práce s čísly, grofomotorika, logopedie, koncentrace a udržení pozornosti. V oblasti předškolní výchovy spolupracujeme zejména se Základní školou Kladská v Praze 2.
kreativní činnosti, projekty, jazykový blok, aktivity pro předškolní děti, pobyt venku
11:30 – 13:00
oběd, hygiena, spaní
oběd
oběd
13:00 – 14:30
spánek
spánek, klidová činnost, volná hra
klidová činnost, volná hra
14:30 – 15:00
odpolední svačina
odpolední svačina
odpolední svačina
15:00 – 15:30
odpolední kroužek
odpolední kroužek
odpolední kroužek
15:30 – 18:00
volná hra, kreativní nabídky, pobyt venku, spojení tříd
volná hra, kreativní nabídky, pobyt venku
volná hra, kreativní nabídky, aktivity pro předškolní děti, pobyt venku
18:00 – 20:00
večerní klub
večerní klub
večerní klub
Vzdělávací program
Základem naší pedagogické práce je pedagogika Armina Krenze založená na situačně orientovaném plánování. Naším nejdůležitějším úkolem je provázet a podporovat dítě při hledání a poznávání okolního světa a pomoci mu získat pozitivní pohled na sebe samé. Ke každému dítěti přistupujeme individuálně dle jeho potřeb. Naši pedagogové se považují za průvodce dítěte, každé dítě provází jeho vývojem a vzdělávacím procesem individuálně. Základním předpokladem vytvoření dobrého vztahu mezi pedagogem a dítětem je důvěra. Jen spokojené dítě, které se cítí dobře a rádo chodí do školky, se může s radostí učit a dobývat svět. Milé, spolehlivé a uctivé učitelky jsou pro další rozvoj dítěte velmi důležité, neboť dítě si k nim vytváří vztah plný důvěry. Speciální důraz klademe na plánování prvních dnů dítěte ve školce, které přizpůsobíme zvlášť potřebám každého dítěte a jeho rodičů. Nepřetržité pozorování dětí je nejdůležitější částí naší pedagogické práce. Pozorováním se dozvídáme, jaké silné stránky a potřeby mají jednotlivé děti, jaká témata je zajímají, kde potřebují naši podporu a jakým vývojovým stádiem právě prochází. Naše pozorování zapisujeme a společně vyhodnocujeme. Tato dokumentace slouží především k pravidelným konzultacím s rodiči. Výsledkem naší dokumentace vývoje dítěte je portfolio, ve kterém zachycujeme různé vývojové a vzdělávací fáze dítěte. Společně s dítětem vytváříme knihu, která obsahuje fotografie, kresby, nápady, díla, portréty, představy, otisky rukou, oblíbené písničky a důležité okamžiky ve vývoji dítěte. Při odchodu z naší školky dostane každé dítě svůj vlastní „deník ze školky“. Podrobný vzdělávací program je k nahlédnutí v kanceláři ředitelky školky.
Jazyky
Imerzní metoda
Naše školka se zaměřuje na dvojjazyčnou výchovu dětí pomocí tzv. imerzní metody. Imerze znamená ponoření se do jazyka neboli „jazyková koupel“. Učitelky hovoří s dětmi na základě principu „jedna osoba – jeden jazyk“ vždy jen svým mateřským jazykem, česky nebo německy. Imerzní metoda je velmi efektivní, neboť funguje na stejném principu, jakým se děti učí svůj rodný jazyk od rodičů. Jazyk se děti neučí výkladem gramatiky, „biflováním“ slovíček, ale tím, že slyší mluvit učitelku nebo jiné děti tímto jazykem. Význam slov děti lehce pochopí, neboť učitelky svůj slovní projev doprovázejí gesty či mimikou. Všechny učitelky v našem týmu jsou rodilé mluvčí v příslušném jazyce.
Jazykový vývoj dvojjazyčných dětí
Malé děti se učí svému jazyku neuvěřitelně rychle. V prvních pěti letech života většina dětí zvládá plynně svůj mateřský jazyk (jazyky) a je schopna formulovat ucelené věty k vyjádření svých myšlenek. Základním předpokladem rozvoje řeči po narození je sluchové vnímání. Děti se rodí s citlivostí k melodii a intonaci mluvené řeči. Musí mít dostatečnou příležitost poslouchat mluvenou řeč již od narození, aby se naučily rozlišovat specifické zvuky jazyka či více jazyků.
Vyrůstání v bilingvní rodině či návštěva bilingvní školky dítěti umožňuje naučit se bez velkého úsilí jazyky dva. Rané osvojení jazyka u dětí vede obvykle k dokonalé výslovnosti. Od roku 2005 pracujeme v naší školce s dvojjazyčnými dětmi. Na základě našich praktických zkušeností a teoretických znalostí můžeme popsat jazykový vývoj u dvojjazyčných dětí zhruba takto: – Dítě ve věku do 18 měsíců používá izolovaná slova, vytváří si jeden lexikální soubor, do kterého začleňuje slova z obou (či více) jazyků. Slovník dítěte obsahuje zhruba 30-50 slov. – Dítě ve věku zhruba od 2 let si rozšiřuje slovní zásobu v obou jazycích, jazyky často míchá či označuje věci oběma jazyky. Dítě někdy používá jednotná pravidla pro oba jazyky. V tomto věku už dítě pro rozvoj svých jazykových schopností potřebuje i jiné sociální kontakty než pouze rodiče, návštěva bilingvní školky doplňuje a prohlubuje znalosti jazyka získané od rodičů a dítě má možnost využívat oba jazyky v komunikaci s učitelkami a zejména při hře s jinými dětmi. Děti velmi dobře rozlišují, kdo s nimi jakým jazykem hovoří. – Ve 4 letech dítě již většinou oba jazyky velmi dobře rozlišuje a správně používá gramatiku. Dítě si neustále doplňuje slovní zásobu v obou jazycích. V tomto věku si dítě již uvědomuje, že jazyk potřebuje, aby se domluvilo třeba s kamarádem nebo s prarodiči, a chápe, že jeho znalost je pro ně výhodná. U každého dítěte nicméně probíhá jazykový vývoj individuálně a ovlivňuje ho celá řada faktorů, jakými jsou například samotná osobnost každého dítěte, postoj rodičů, doba působení jazyka, počet jazyků, které ho obklopují.
Výhody dvojjazyčnosti
Moderní výzkumy poměrně přesvědčivě dokládají pozitivní působení dvojjazyčnosti na některé kognitivní funkce. Za hlavní výhodu bilingvních dětí se považuje schopnost lepší selektivní pozornosti, tj. schopnost rozlišit důležité od méně důležitého. U bilingvních dětí je také více rozvinuta schopnost přemýšlet o povaze a funkci jazyka. Bilingvní jedinec musí totiž stále volit, jaký jazyk, kdy a v komunikaci s kým použít. Jedna z největších výhod dvojjazyčnosti spočívá tedy v tom, že i velmi malé dítě si uvědomuje, že stejnou věc lze pojmenovat různě. Tento raný nácvik abstrakce může být základem větší pružnosti a otevřenosti bilingvních jedinců. Další oblastí, kde bilingvní děti mají lepší výsledky, je oblast tvořivého myšlení. Neustálé přepínání mezi dvěma jazyky vede k větší flexibilitě v myšlení. V naší školce se snažíme docílit vyvážené bilingvní výchovy tím, že dítě je stejně často v kontaktu s oběma jazyky. Pokud dítě odmítá jedním jazykem mluvit, nevyvíjíme na něj tlak, ale učitelka na něj nepřestává mluvit svým mateřským jazykem. Obvykle se po nějakém čase dítě opět samo rozmluví. Velice důležité je, aby se dítě necítilo pod tlakem, který by mohl jeho postoj ke slabšímu jazyku ještě více zablokovat. Při aplikaci imerzní metody úzce spolupracujeme s Univerzitou Karlovou v Praze (katedra psychologie), v letech 2009-2011 v naší školce proběhl vědecký výzkum na téma „Jazykový vývoj dětí ve dvojjazyčném předškolním zařízení“.
Naše poznatky a informace o dvojjazyčnosti se zakládají na konzultacích, rozhovorech a setkáních s paní prof. PhDr. Lenkou Šulovou, CSc. z katedry psychologie UK a paní dr. Lucií Scholl, psycholožkou zabývající se problematikou dvojjazyčných dětí. Za dobu existence naší česko- německé školky jsme se setkali s celou řadu dvoj- a vícejazyčných rodin a velkým počtem různých jazykových kombinací v rodině a okolí dítěte. Každé nové dítě a jeho jazyková situace je pro nás velkou výzvou!
Strava
Každý den ve školce zasedají děti celkem třikrát ke stolu. Dopolední svačina, oběd i odpolední svačina probíhá společně pro všechny děti v rámci jednotlivých tříd. Děti tak mají příležitost se v klidu najíst, nemusí se vzdávat vlastní hry, která je pro mnohé přednější než svačina. V rámci skupiny dbáme na správné stravovací návyky či kulturu stolování. Děti jsou ve školce vedeny k samostatnosti a už ve třídě Kuřátek je učíme používat při jídle samostatně lžíci. Starší děti se pak učí zacházet s příborem a jíst čistě. Dbáme také na dodržování hygienických návyků. Děti se ve školce někdy také setkávají s novými potravinami, které třeba z domova neznají. Motivujeme je k tomu, aby neznámý pokrm alespoň ochutnaly. Teprve potom mohou zhodnotit, zda jim chutná a zda chtějí v jídle pokračovat. Proto také děti dostávají na talíř vždy alespoň malý kousek od všech částí oběda. Vždy ale mohou ovlivnit velikost porce i jednotlivých součástí pokrmu. Nové pokrmy nabízíme dětem opakovaně, aby si na neznámou chuť zvykly. S dětmi o jídle také mluvíme. Povídáme si o tom, jak velká by měla být přiměřená porce, co je zdravé a které potraviny obsahují vitamíny, které potraviny nejsou zdraví prospěšné, a je tedy dobré, aby byly v našem jídelníčku zastoupeny v nižší míře. Děti mají během celého dne k dispozici pití – kohoutkovou vodu a neslazený ovocný čaj. Dohlížíme na to, aby děti dostatečně pily, a to zvláště během horkých dnů. Jídelníčky jsme sestavily ve spolupráci s nutriční terapeutkou z projektu Skutečně zdravá škola. Definitivní podoba jídelníčku potom vzniká po konzultaci s kuchařem z Jídelny Krejcárek, který připravuje naše obědy. Obědy odebíráme z Jídelny Krejcárek od roku 2014. Toto stravovací zařízení vaří obědy i pro další mateřské školy v rámci programu Zdravá školní jídelna. Dopolední i odpolední svačinky nám ve školce každý den čerstvě připravuje naše hospodyně. Sami si nakupujeme potraviny a dbáme na to, aby byly vždy kvalitní a čerstvé. Ovoce a zeleninu vybíráme dle sezóny a aktuální nabídky na trhu. V každé dopolední i odpolední svačině jsou zastoupeny ovoce či zelenina. Dětem je většinou podáván talíř s více druhy ovoce či zeleniny, aby si všichni z nabídky něco vybrali. Zeleninu a ovoce servírujeme nejčastěji v syrovém stavu, někdy ve formě pyré nebo salátu. Preferujeme sezónní české ovoce. Dopolední svačinka je spíše lehčí, děti dostávají spolu s ovocem a zeleninou jogurt, šlehaný tvaroh či müsli, odpoledne potom obložený chléb či pečivo. Veškeré pomazánky připravuje naše hospodyně z kvalitních surovin. V jídelníčku dětí je zastoupeno jak celozrnné, tak běžné pečivo. Oběd se skládá z polévky a hlavního chodu. Jedenkrát týdně děti dostávají k obědu rybu, dvakrát hlavní jídlo s masem (preferujeme kuřecí, hovězí, krůtí či králičí maso), v ostatní dny je oběd bezmasý, jedenkrát za 14 dní mají dětí sladký oběd. Přílohy jsou velmi rozmanité, kromě těstovin, rýže, brambor a knedlíků mohou děti ochutnat i kuskus či cizrnu. Součástí hlavního jídla je většinou tepelně upravená zelenina (fazolky, hrášek, mrkev, brokolice).
Děti ve školce jídlo nejen rády konzumují, ale často si jej i samostatně připravují. V rámci programu děti v obou třídách často zhotovují jednoduché pokrmy (ovocný salát) nebo pečou koláč, bábovku či vánoční cukroví. Každý týden se také ve školce koná kroužek vaření, kde si děti mohou vyzkoušet i přípravu složitějších pokrmů. Jídlo nás prostě baví!
Náš team
Magdalena Mátlová, DiS. ředitelka školky učitelka pro český program ve skupině Kačenek program pro předškoláky (Vlaštovky)
Vzdělání – Střední zdravotnická škola, obor farmacie Svatojánská kolej – vyšší odborná škola pedagogická, obor předškolní pedagogika a psychologie
Profesní kariéra – od roku 2020: ředitelka školky
od roku 2011: učitelka v Mateřské škole KIDS Company Praha
Další odborná kvalifikace – praxe v českých mateřských školách hospitace v německých mateřských školách v Bielefeldu, v Berlíně a Brémách školení a průběžné vzdělávání k tématu „Předškolní výchova a vzdělávání v Evropě“, „Bilingvní výchova a vzdělávání“ Zertifikat Deutsch, Goethe – Zertifikat B2 kurz první pomoci
Co mě ve školce baví – dvojjazyčnost i vícejazyčnost našich dětí učit a objevovat s dětmi nové věci zpívání s klavírem, čtení, povídání, pečení
Jazykové schopnosti – český jazyk – mateřský jazyk německý jazyk – velmi dobrá úroveň anglický jazyk – základní úroveň
Mgr. Markéta Frank jednatelka zakladatelka školky
Vzdělání – Právnická fakulta Univerzity Karlovy, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, obor politologie – překladatelství němčina
Jak vznikla školka – Po studiu jsem nejprve pracovala několik let jako překladatelka se specializací v oboru právo. Po narození mých synů (2000 a 2003) jsem začala hledat školku, ve které by se mé děti mohly vzdělávat ve svých dvou mateřských jazycích – češtině i němčině. V té době taková nabídka v Praze chyběla, tak jsem se po nějaké době rozhodla založit školku vlastní. V září 2005 jsem otevřela první malou česko-německou třídu. V roce 2008 se mým partnerem ve školce stala německá nadace von Laer Stiftung, od té doby školku provozujeme společně.
Jazykové schopnosti – český jazyk – mateřský jazyk německý jazyk – velmi dobrá úroveň anglický jazyk – dobrá úroveň
Nicole Freller učitelka pro německý program ve skupině Kačenek
Vzdělání – 2011-2015: Střední odborná škola, obor sociální pedagogika v Altdorfu u Norimberku
Profesní kariéra – od 2016: učitelka v MŠ KIDS Company Praha 2015-2016: Roční praxe ve stacionáři s mladistvými
Další odborná kvalifikace – praxe v předškolních i školních zařízeních v Německu praxe v zařízeních s lidmi s handicapem (ve stacionárních i ambulantních) školení a semináře k tématu „interkulturní komunikace“
Co mě ve školce baví – inspirovat a podněcovat děti v komunikaci vyrážet s dětmi na výlety mimo školku podporovat u dětí kreativitu a zvědavost situačně orientované plánování
Jazykové schopnosti – německý jazyk – mateřský jazyk český jazyk – velmi dobrá úroveň anglický jazyk – velmi dobrá úroveň
Lucie Sinecká, DiS. učitelka pro český program ve třídě Kačenek
Vzdělání – Svatojánská kolej – vyšší odborná škola pedagogická Svatý Jan pod Skalou
Profesní kariéra – od roku 2010: učitelka v Mateřské škole KIDS Company Praha asistent pedagoga pro děti s poruchami učení a chování na ZŠ
Další odborná kvalifikace – hospitace v německé mateřské škole v Bielefeldu školení a průběžné vzdělávání k tématům „Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ“ a „Interkulturní komunikace“ státní základní zkouška z NJ a mezinárodní certifikáty ZD a ZMP
Co mě ve školce baví – vícejazyčná komunikace výtvarná výchova
Jazykové schopnosti – český jazyk – mateřský jazyk německý jazyk – velmi dobrá úroveň anglický jazyk – základní úroveň
Petra Kyclová Morávková, MUDr.
učitelka pro český program ve třídě Kuřátek
Vzdělání – Univerzita Karlova – 1. lékařská fakulta, obor všeobecné lékařství
Profesní kariéra – od května 2020 učitelka v Mateřské školce Kids Company Praha, předtím pracovala jako sekundární lékařka na německé dětské rehabilitační klinice a jako medicínská konzultantka pro ERV
Další odborná kvalifikace – Erasmus studium na dětských odděleních na univerzitní klinice v Drážďanech, stáže na pražských klinikách na odděleních neonatologie, pediatrie
Co mě ve školce baví – velmi mě naplňuje práce s dětmi, jejich upřímnost a spontánnost, baví mě tvoření s dětmi, podněcování dětí k pohybu, čtení knížek
Jazykové schopnosti český jazyk – mateřský jazyk německý jazyk – velmi dobrá úroveň anglický jazyk – mírně pokročilá úroveň
Christina Günther učitelka pro německý program ve skupině Kačenek program pro předškoláky (Vlaštovky)
Vzdělání – 4leté pedagogické vzdělání ve Stuttgartu a Karlsruhe
Profesní kariéra – od prosince 2019 učitelka ve školce Kids Company Praha předtím učitelka ve školce a v zařízení denní péče o děti v Německu
Další odborná kvalifikace – Praktikum ve školce v Irsku (Dublin) Zážitková pedagogika Semináře o rozvoji jazyka a jazykových vadách, ergoterapie, pomoc dětem v psychicky vypjatých situacích
Co mě ve školce baví – učit děti hravým způsobem německý jazyk hrát a zpívat číst s dětmi knížky vyrábět a cvičit
Jazykové schopnost německý jazyk – mateřský jazyk anglický jazyk – velmi dobrá úroveň španělský jazyk – základní znalosti francouzský jazyk – základní znalosti
Liliana Kristofóri hospodyně
Školení – Kurz PharmDr. Margity Slimákové – „Skutečně zdravá škola“ Pravidelná účast na setkávání zástupců školních jídelen a výdejen
Profesní kariéra – od roku 2014 hospodyně v Mateřské škole KIDS Company Praha
Co dělám ve školce – Ve školce dětem připravuji chutné a zdravé svačinky. Snažím se o to, aby děti poznávaly nová jídla a chutě.
Co mě ve školce baví – Ráda se inspiruji. Baví mě vymýšlet pro děti nové svačinky. Snažím se dělat svačinky i podle dětských chutí.
Jazykové schopnosti – český jazyk – mateřský jazyk
Desiree Keppler Dobrovolnice
Desiree pochází z německo-švýcarsko-francouzského pohraničí z města Weil am Rhein. V naší školce nyní absolvuje svou roční dobrovolnickou službu v rámci programu Erasmus +. Desiree v létě složila maturitu a rozhodla se pro práci dobrovolnice v Praze. Desiree ráda sportuje, věnuje se zejména moderní gymnastice, má všestranné zájmy a je velmi kreativní, což může nyní při práci s dětmi uplatnit. Desiree pracuje ve skupině Kačenek.
Jette Kirsch Dobrovolnice
Jette pochází z německého Lipska a v naší školce absolvuje tento školní rok svou dobrovolnickou službu v rámci programu Erasmus +. Jette v létě 2020 složila maturitu na gymnáziu a od září pracuje ve skupině Kuřátek. Jette je velmi kreativní, ráda s dětmi něco vyrábí a povídá si s nimi. Jejím mateřským jazykem je němčina, mluví výborně anglicky a francouzsky a už se také začala učit česky.
Rodiče o školce
Ein toller Kindergarten!
Unsere Tochter ist jetz fast 1,5 Jahre in dem Kindergarten und wir können nur loben. Die Atmosphäre ist familiär, die Kinder bekommen Ausbildung, Unterstützung und zweisprachige Erziehung. Sie werden individuell behandelt, wenn nötig getröstet. Unsere Tochter hat sehr viel Neues gelernt und viele Freunde gefunden. Die Kindergärtnerinnen sind nett, hilfsbereit und entgegenkommend. Ich kann den Kindergarten nur empfehlen! Marcela Kunešová, 19.06.2020
Great kindergarten. Even greater staff.
We wanted to give our child a multi-lingual environment for language development.Our child already has Czech and English at home, and we wanted to add German tothe mix. After having had a look at a few kindergartens and daycare centers, wedecided on Kids Company, not solely because it is a Czech/German kindergarten,but because of the very positive impression the staff made on us. Our child is alwayshappy to go to school and completely adores the teachers. I highly recommend KidsCompany if you are a parent looking to expand your child’s horizons.Sanan, 20.02.2019
Happy children
I would like to share my great experience with Kids Company Praha. I’ve chosen thiskindergarten not only because of the development of the Czech and Germanlanguage, but also for the pleasant environment and excellent treatment of allchildren and their parents. There always prevails a pleasant atmosphere in thekindergarten, you can see a very professional and at the same time comfortable andhome-like relation to the children. For me as the mother it was very important toknow, that my daughter is in good hands. The best proof was the fact, that she wasevery day looking forward to the kindergarten and all her teachers. I’m sure she willalways enjoy looking back to the times spent with her friends in Kids Company.Olga Brantová, 20.09.2017
Great kindergarten
Our daughter joined the Kids Company for approx. 4 years and I have to tell we werevery satisfied and especially the improvement what the kindergarten did over the last12-18 months with engaging more German speaking teachers over the exchangeprogram was really great! We can recommend this kindergarten warmly and it is avery safe place for kids and all the teachers support the individual development ofyour child*****Robert Vukelic, 12.09.2017
Thank you
I would like to thank to Kids company Prague team for an excellent and enthusiasticwork with kids. our son started visiting this kindergarten two years ago when he was2 and since that time, he became very creative and skillful boy who understands andslowly starts speaking German, even if we are complete Czech family. I appreciatethe attitude of the teachers entertaining and educating children in interesting, playfuland educational programs, events and work. time to time we also use the opportunityof night baby-sitting ensured by the teachers. I would like to recommend kidscompany Prague to all the families who want they children to spent time out of homein friendly, happy and smart company with nice people and kids.Lucie, 28.02.2018
Great kindergarten and even better teachers
Kids company is really a great kindergarten and absolutely recommendable! Our sonwas two years there and he loved this kindergarten and his teachers. He learned somuch there and made a lot of friends. I can’t say enough about the teachers, findingthem has been such a blessing, they gave our son an amazing preschool experienceand he still talk about memories he made there. This is the kindergarten that youwant your child to attend!Alma Heinz, 25.10.2016
First choice for German speaking or bilingual families
Kids Company is a great place for kids. I consider it the Nr.1 choice for Germanspeaking families (or Czech-German), because it’s the only kindergarten of this typein Prague with relatively long opening hours (until 6pm). Other similar places haveeither shorter opening hours, or have also English during the day (which at least forus is too much because that would be the 4rd language for our 2 kids). The kids aresplit in 3 groups depending on age, and the daily routines and activities arestructured so that the needs in every age group are taken into account. The staff isabsolutely professional and very friendly, Czech and German native speakers. Thehouse has a nice garden with their own playground, and the kids spend a lot of timeoutside. Obviously, the location is very central and well connected to public transport.Our kids love it, we can only recommend…Karin Soosova, 21.02.2016
Very nice kindergarten – loving teachers!
Our daughters spent three years at KidsCompany. Our girls will always miss their kindergarten, where there spend so many happy hours. The staff is so great with the kids. It is a nice and small kindergarten – very reliable, clean&safe and with a lot of attention to the kids. Small groups help the kids to develop and learn fast. Highly recommended! Jan-Michael Hagemann, 12.02.2020